Dobry Copywriter to pojęcie względne. Pielęgnujcie w sobie gen jakości

jak zostac copywriterem

Spis treści

Każdy copywriter powinien pielęgnować w sobie gen jakości. Wynagrodzenie za stworzoną treść do czegoś zobowiązuje. Postrzeganie siebie w kategoriach ,,dobry” nie dla każdego oznacza to samo, co jest tożsame z podejściem do oceny przez klientów. Naszym zdaniem zamiast skupiać się na klasyfikacji swojej wartości rynkowej zdecydowanie lepszym tropem jest wyrabianie w sobie dobrych nawyków i zwracanie uwagi na pewne standardy.

Podstawy copywritingu – powtarzaj sobie: „wiem, że nic nie wiem”

W sieci często pojawiają się pytania rzędu: ,”czym charakteryzuje się dobry copywriter” czy też „jak zostać copywriterem bez doświadczenia”. Bez względu na to czy macie za sobą tysiące napisanych artykułów czy też dopiero stawiacie pierwsze kroki w branży – mianownik powinien być ten sam: apetyt na wiedzę.

Nie ma drogi na skróty. Nasza branża jest bardzo wymagająca i jeśli myślicie, że wystarczy przeczytać kilka książek i kupić programy, które wesprą Was w pisaniu, to jesteście w olbrzymim błędzie.

Jeśli zdecydowaliście na wejście w buty copywritera musicie pamiętać o tym, że trzeba je porządnie rozchodzić zanim staną się wygodne. 

Gdzie znaleźć dobrego copywritera? Tam, gdzie jest wiara we własne możliwości!

Musicie pamiętać o tym, że wiara we własne możliwości nie może być tożsama z pychą. Wybujałe ego nie ma z nią nic wspólnego. Solidne pokłady pokory przydadzą się nawet najlepszym wirtuozom słowa. Zbyt wysoka samoocena może zrzucić Was z wysokiego konia szybciej niż zdążycie się zorientować. Uśpi Waszą czujność i chęć do rozwoju.

Skupmy się na ,,zdrowej wierze w siebie”. Ta jest pomocna KAŻDEMU copywriterowi, a zwłaszcza temu, który dopiero stawia pierwsze znaki. Bardzo często obserwujemy nowe, świeże umysły, pełne zapału. Niestety, czasem wystarczy jedna krytyczna opinia, aby ten szybko zgasł. Life is brutal, ale Waszym zadaniem jest to, aby założyć ochraniacze na pośladki i iść dalej. Nigdy nikomu nie dajcie sobie wmówić, że do niczego się nie nadajecie. Ceńcie konstruktywną krytykę i przekuwajcie ją w sukces.

Dobry copywriter gen jakosci

 

Dobry copywriter jest skoncentrowany na osiągnięciu celu

Każdy copywriter powinien stawiać sobie pewne poprzeczki i sukcesywnie wznosić się na wyższe poziomy umiejętności. Oczywiście nie oznacza to, aby pielęgnować w sobie presję. Ta często doprowadziła już niejednego do frustracji. To bardzo krótka droga do wypalenia zawodowego.

Konkluzja: nawet najbardziej doświadczony copywriter nie jest zwolniony z obowiązku doskonalenia swojego warsztatu, a tym samym – poszerzania horyzontów. Wszystko jednak z głową. Stawiajcie na osiąganie celów, ale tych realnych. Pozwólcie sobie także czasem na zrzucenie poprzeczki. Potknięcia zdarzają się nawet najlepszym i najbardziej wytrwałym. 

Przeczytaj także: Czy każdy może zostać Copywriterem? Oczekiwania vs. rzeczywistość

Copywriter z genem jakości lubi dzielić się wiedzą i doświadczeniem z innymi

Nic tak nie uskrzydla jak wymiana doświadczeń. Zwłaszcza z osobami, które kochają robić to, co my. Copywriting ma to do siebie, że jest istną studnią, wręcz skarbnicą wiedzy i technik tworzenia treści. Każdy z nas ma w sobie pewien warsztat, talent i styl. Mamy często różne spojrzenia na pewne kwestie i to jest w tym wszystkim najpiękniejsze! 

Jeśli więc chcecie wprowadzać swoje umiejętności na wyższy level, to m.in. czytajcie książki, oglądajcie webinary, słuchajcie podcastów i bierzcie udział w branżowych eventach. Wymieniajcie się doświadczeniami z koleżankami i kolegami z branży. Nie bądźcie egoistami. Być może Wasza wiedza pomoże komuś w karierze? To chyba niezła perspektywa, nieprawdaż?

Copywriter z krwi i kości jest otwarty na dialog z klientem

Mówią, że nasz klient nasz pan i nikt tu nie chce z tym stwierdzeniem polemizować. Podchodząc jednak do niego w ,,praktyczny” sposób, bo wiadomo, jak to jest z tą teorią, warto jest stawiać na dialog. Charakteryzuje się on tym, że jest konwersacją, a nie monologiem. Nie możecie więc siedzieć cicho, jeśli wiecie, że Wasz zleceniodawca popełnia błąd. Musicie być otwarci na chęć pomocy i perswazję.

Z drugiej strony dobry copywriter nie zamyka się na tworzenie strategii contentowej. Nie wymaga od klienta zrobienia planu działania, aby potem jedynie usiąść i przekuć go w czyn. To tak nie działa.

Koniec końców pamiętajcie także o tym, że dobrze stworzona treść to często owoc kompromisów. 

Profesjonalny copywriter jest rzemieślnikiem

W skrócie oznacza to, że tworzenie treści ma być efektem pewnego przemyślanego procesu. Składa się na niego zarówno element techniczny, jak i kreatywny. Aby dobrze wykonywać ,,swoją robotę” musicie być rzemieślnikami. Twórcami, a nie odtwórcami. Nie podchodźcie do pracy jak do procesu produkcji. Nie stawiajcie jedynie na monetyzację znaków. 

Jakie teksty pisze dobry copywriter? Unikalne, przyjazne dla Google’a i czytelnika

Aby stworzyć treści, które pokochają miliony musicie być nastawieni przede wszystkim na dobrą jakość. Nie ma znaczenia czy pojawią się na tzw. zapleczu czy w ogólnopolskim serwisie. W końcu się pod nimi podpisujecie. Przepis na wartościowe teksty jest jeden i nie ma sensu z nim dyskutować: unikalność, użyteczność, SEO i merytoryka. Koniec przepisu. 

Agencja Copywriterska

W dobrym copywritingu nie chodzi o to, aby pisać maszynowo

Technologia idzie z postępem. Mamy do dyspozycji coraz więcej narzędzi pomocnych w codziennej pracy. Słowo klucz: pomocnych. Zapewne wielu z Was nie pamięta czasów w których numery telefonów trzeba było pamiętać. Pralka sama nie wiedziała na jakim programie ma działać, a lodówka nie sypała pomysłami na obiad jak z rękawa. I nie chodzi tu o to, że teraz jest gorzej. Jest na pewno inaczej. Może nieco smutniej.

Nasz mózg jest nastawiony na trening. Jeśli pozwolimy technologii wszystko robić za nas, to nie spodziewajmy się oszałamiających efektów samorozwoju. AI powinna więc być Waszym supportem, a nie ghostwriterem.