Czy warto prowadzić bloga firmowego – to pytanie pojawia się na naszej skrzynce niemalże codziennie. Odpowiedź brzmi: TAK. Po trzykroć tak. I nie patrz na to, że mamy 2023 rok, blogosfera staje się coraz bardziej passe etc. Nic bardziej mylnego, kiedy w grę wchodzi dotarcie z komunikatem do klientów – zarówno tych stałych, jak i potencjalnych. Wraz z każdym kolejnym wpisem blogowym mówicie im: witaj, zobacz, co u nas słychać, chętnie odpowiemy na wszystkie nurtujące cię pytania.
Co to jest blog firmowy? Dlaczego to must have każdego przedsiębiorcy?
Rozbierzmy blog firmowy na marketingowe czynniki pierwsze. Jest on inwestycją, a nie kosztem, stąd też bardzo ważne jest maksymalne wykorzystanie jego potencjału.
Blog to twój magnes na klienta. To przestrzeń, w której masz szansę na wzbudzenie zainteresowania go zarówno swoją firmą, jej misją i wartościami, jak również produktami tudzież usługami. Wartościowe wpisy są bardzo pomocne na drodze do prowadzenia skutecznej komunikacji, której celem jest nie tylko sprzedaż, ale przede wszystkim budowanie wizerunku eksperta, a tym samym zaufania do marki. Uwierz, docenią to zarówno klienci, jak i wyszukiwarka Google. |
Przekonaj się do marketingowych korzyści z prowadzenia bloga firmowego
Warto prowadzić blog firmowy z wielu powodów – bez względu na to w jakiej branży działasz. Nie ma znaczenia, czy jesteś startupem czy masz już ugruntowaną pozycję na rynku.
W tym wpisie pomijamy aspekty SEO (pozycjonowanie strony), a skupiamy się na szeregu zalet i korzyści z marketingowego punktu widzenia. Niemniej jednak, bez nich nadal publikowanie wpisów na blogu niesie ze sobą szereg korzyści.
Blog firmowy – daj się poznać klientom
Storytelling ma moc! Wykorzystaj więc ją swoim blogu. Artykuły mogą nieść ze sobą historie, którymi chcesz się podzielić z klientami. Pamiętaj o tym, że nawet jeśli jesteś rekinem biznesu, to istnieje grono osób, które cię nie znają. Być może, jeśli podzielisz się z nimi ciekawostkami o swojej marce, wartościami, jakie za nią idą, sprawisz, że będą chcieli zostać z nią na dłużej.
Klucz do sukcesu, to wzbudzenie ciekawości. Wykorzystaj anegdoty z życia biura, a może na drodze do powstania firmy pojawiły się jakieś trudne lub odwrotnie – bardzo zabawne momenty?
Wpisy blogowe – ekspercki wizerunek i zaufanie do marki
Tutaj ocieramy się o pozycjonowanie z racji tego, że treści eksperckie mają na nie bardzo istotny wpływ. Jednak z marketingowego punktu widzenia – stajesz się z ich pomocą wiarygodny w oczach nowych klientów, jak i utrwalasz się w świadomości już pozyskanych. Sęk w tym, aby mądrze je wykorzystać, w tym m.in:
- Dziel się wiedzą i doświadczeniem. Dawaj support. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej branży. W budowaniu wiarygodnego wizerunku możesz skorzystać np. z przygotowanych przez firmę analiz, raportów czy też badań.
- Publikuj wartościowe artykuły poradnikowe i wspieraj ich przekaz ciekawą infografiką czy też linkiem do webinaru tudzież podcastu.
Blog to także support w budowaniu zaufania do marki. Przyjrzyjmy się definicji zaufania. Jak podaje słownik języka polskiego PWN to:
1. «przekonanie, że jakiejś osobie lub instytucji można ufać»
2. «przekonanie, że czyjeś słowa, informacje itp. są prawdziwe»
3. «przekonanie, że ktoś posiada jakieś umiejętności i potrafi je odpowiednio wykorzystać»
Jak sam już pewnie zauważyłeś, nie jest to łatwy proces. Tak, jak w relacjach międzyludzkich na gruncie prywatnym – na zaufanie trzeba sobie zasłużyć. Jakość i prawda – to twoje narzędzia, którymi osiągniesz cel.
Przeczytaj także: Prowadzenie bloga firmowego a support dla SEO
Jakie cele realizują firmy za pomocą blogów? Prowadzą dialog z klientem!
Wpisy blogowe mogą być przez ciebie wykorzystane jako dialog z klientem – zarówno potencjalnym, jak i stałym. Bądź otwarty na ich potrzeby i problemy – reaguj na bieżąco. Pomóż im dowiedzieć się więcej. W publikowanych artykułach możesz odpowiadać na pytania i sam je zadawać.
Jeśli zaangażujesz się w tworzenie wartościowych treści, to możesz liczyć na dyskusje w komentarzach, albo też odpowiedzi na zadane przez ciebie pytania. Taka forma dialogu, czyli pokazania twojego zaangażowania, jest pomocna na drodze do budowania zaufania. Mówiliśmy o nim piętro wyżej. Jak widzisz, wszystkie poruszane tu kwestie są ze sobą ściśle związane.
Kolejna ważna kwestia, to oszczędność czasu. Dają ją zbiorcze odpowiedzi na zadane pytania.
Content na blogu – wykorzystaj moc recyklingu treści!
Przestrzenią, którą często marki wykorzystują na tej bardzo wyboistej drodze, jaką jest dotarcie do grupy docelowej są m.in. social media i strony firmowe (jeśli w Twojej głowie pojawia się pytanie czy na mojej powinien znaleźć się blog, to spójrz na działania swojej konkurencji, która jest na wysokich pozycjach).
Jednym ze sposobów na to jest recykling treści. Wpisy możesz śmiało wykorzystać np. w swoich mediach społecznościowych, zrobić na ich podstawie rolkę, etc. Wykorzystuj zawartą w nich wiedzę do tworzenia infografik, webinarów czy też podcastów. Możliwości w content marketingu jest mnóstwo! Rób to, co większość znanych marek: pokazuj się w wielu kanałach. Lubi to każdy internauta. Wielokanałowość działań jest pomocna w pozyskiwaniu klientów, dowiodły temu już niejedne badania.
Czy opłaca się założyć bloga? Tak, to sposób na zwiększenie zysków
Zauważ, że Google promuje wartościowy content, który jest pomocny w poruszaniu się po danej witrynie, jak również zawiera merytoryczne, wartościowe dla użytkowników informacje. Daje odpowiedź na nurtujące ich kwestie. Blog jest przestrzenią, która idealnie wpisuje się w konwencję: odpowiadaj na pytania, dziel się wiedzą, wartościami, a tym samym budź zaufanie.
Takie działanie, to krótka droga do zainteresowania klienta twoją ofertą. To proste: jesteś wiarygodny, więc z pewnością oferowane przez ciebie produkty tudzież usługi, także są wartościowe.
Czy przyznasz już, że artykuły blogowe są inwestycją, a nie kosztem? Ich publikacja zwróci się z nawiązką. Oczywiście pod warunkiem, że pojawi się nim wartościowy content – merytoryczny i z odpowiednim nasyceniem fraz (w bonusie z kompleksową optymalizacją). Doceni go zarówno wyszukiwarka, jak i twój odbiorca.
To co, nie pozostaje już nic innego, jak tylko założenie bloga firmowego 🙂