Blog firmowy stał się już niemalże standardem wśród liczących się graczy na rynku. Obok zalet marketingowych takich jak m.in. budowanie wizerunku eksperta i świadomości marki, ma istotny wpływ na pozycjonowanie twojej witryny firmowej czy też sklepu internetowego.
Zaserwowanie potencjalnemu klientowi angażującego, unikalnego contentu z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych wiąże się z tym, że dowie się on o twoim istnieniu. Co za tym idzie? Zwiększysz ruch na stronie. Jeśli więc chcesz właściwie wspierać pozycjonowanie – wyświetlać się wyżej niż twoi konkurenci – a tym samym generować zyski, sprawdź, jak blog może być istotny dla twojej strategii sprzedażowej pod kątem seo.
Blog a SEO – kilka słów na temat optymalizacji
Zanim założysz bloga firmowego musisz być świadomy kilku bardzo ważnych kwestii. Bez nich ani rusz:
- Po pierwsze i najważniejsze – w publikowanych treściach nie miejsca na duplicate content. W praktyce oznacza to, że żaden z artykułów nie może być skopiowany z innej strony. Zapomnij także o „kopiuj-wklej” nawet najmniejszych fragmentów. Roboty Google są coraz bardziej inteligentne i wychwycą takie działania z prędkością światła. Google przez lata zdążyło wypracować sposoby na walkę z nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez niektórych webmasterów. W tym celu nakładają różnego rodzaju kary. Jeśli nie masz nic do przekazania swoim czytelnikom, lepiej w ogóle nie otwieraj laptopa.
- Kolejna istotna rzecz, to zadbanie o wartościową i aktualną treść skrojoną na potrzeby SEO. Dopiero wtedy warto jest zacząć działania zmierzające do rozwoju bloga firmowego. Sprawdźmy więc, jakie są jego zalety dla pozycjonowania strony.
Przeczytaj także: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? 5 marketingowych korzyści dla których warto go mieć
Treści na blogu firmowym – potencjalne źródło linków przychodzących
Inboundlinks, backlinks, czyli linki przychodzące to odnośniki, które – najprościej rzecz ujmując – znajdziesz na stronie internetowej np. w artykule, a klikając w nie, zostaniesz przekierowany na inną domenę. Im więcej wartościowych linków zwrotnych, bo o nich mowa, tym większa szansa na wzrost pozycji witryny w wyszukiwarce Google (stanowią bardzo ważny czynnik rankingowy). Efekt – zwiększenie zainteresowania nią internautów, a co za tym idzie – szansy na sprzedaż. |
Warto, abyś wiedział, że prowadzenie bloga firmowego jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów na to, aby pozyskiwać linki zwrotne. W jaki sposób? Jeśli zatroszczysz się o jakość artykułów, aby były wartościowe dla użytkowników, to możesz liczyć na to, że chętnie będą dzielić się nimi z innymi w internetowej przestrzeni.
Zalety prowadzenia bloga firmowego to tworzenie długiego ogona (long tail)
Zacznijmy od tego, czym jest fraza long tail, która nazywana jest także: długim ogonem. Jak sama nazwa wskazuje, składa się więcej niż z jednej frazy, a dokładnie, więcej niż trzech słów. Zastosowanie ich zwiększa szansę na to, że twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania, kiedy użytkownik ściśle sprecyzuje swoje zapytanie. Przyjdziesz z odpowiedzią i rozwiązaniem jego problemu. Dzięki temu twoja marka mu pomoże. Zyskasz jego przychylność. |
Przykład: ,,jak napisać artykuł pod SEO”?
Użytkownik wpisując tą frazę szuka konkretnych rozwiązań. Zależy mu na napisaniu tekstu pod SEO. Jeśli znajdzie się ona w twoim wpisie, wówczas jest duża szansa na to, że trafi właśnie na niego, a co za tym idzie – spełnisz jego potrzeby. Inaczej byłoby w przypadku, kiedy twój artykuł indeksowałby się na frazę ,,artykuł”. Wtedy mógłby pojawiać się na mniej precyzyjne zapytania np. co to jest artykuł, a co za tym idzie – miałbyś mniejszą szansę na dotarcie do klienta.
Wracamy do naszego bloga firmowego. Blog firmowy, a long tail.
Zakładamy, że zadbasz o to, aby opublikowane na nim artykuły były rozbudowane. Takie działanie, to bardzo krótka droga do utworzenia długiego ogona. Wszystko za sprawą merytorycznych treści, które do cna wyczerpują dany temat.
Roboty Google bardzo lubią nową treść i chętnie ją indeksują. Tym sposobem twoja strona pnie się do góry w wynikach wyszukiwania – co więcej, naturalnego. Mówiąc dokładniej, chodzi o wyniki organiczne (Organic Search) czyli te, za które nic nie płacisz.
Sposobem na to jest umiejętna i bardzo przemyślana analiza fraz kluczowych. Istotna jest także wartość merytoryczna treści, ale o tym za chwilę.
Firmowy blog i jego rola w linkowaniu wewnętrznym
Kolejna garść teorii dla ciebie – czym są linki wewnętrzne? Jak sama nazwa wskazuje – to odnośniki, które znajdziesz w obrębie jednej strony (witryny) na jej różnych podstronach. |
W przypadku twojego bloga firmowego mówimy o różnych wpisach. Jeśli dobrze zaplanujesz w nich linkowanie wewnętrzne, możesz liczyć na to, że roboty Google bardzo docenią twoje starania. Co za tym idzie? Wzmocnisz pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Strukturę linkowania wewnętrznego można porównać do pajęczyny. Jest ona utkana w sposób nieprzypadkowy. Każda kolejna nić prowadzi do celu – środka. Tak też jest z twoją stroną. Odpowiednio rozmieszczone odnośniki tworzą bardzo uporządkowaną i przejrzystą strukturę po której poruszają się zarówno użytkownicy, jak i roboty. To bardzo krótka droga do doprowadzenia użytkownika do końca lejka sprzedażowego.
Artykuły na blogu to paliwo dla Google
Jak zapewne wiesz, wyszukiwarka Google promuje najlepsze stronny www w oparciu o tzw. ranking. Jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy jego tworzeniu jest świeża treść. Jeśli zadbasz o regularne uzupełnianie bloga o dobrej jakości content, to możesz liczyć na docenienie.
Nie bez znaczenia okazuje się również aktualizowanie informacji w starszych wpisach. To dla robota jasny komunikat pt. strona jest na bieżąco rozwijana. Pamiętaj o tym, że każdy wpis blogowy traktowany jest przez niego jak odrębna podstrona. Zaniedbanie którejś z nich negatywnie wpływa na wartość całej witryny.
Doceń moc, jaką daje content marketing. Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów, to działaj również w mediach społecznościowych. Promuj artykuły, twórz na ich podstawie infografiki, stawiaj się w roli eksperta.
Blog firmowy to narzędzie, które wspiera strategię content marketingową i jest pomocny w budowaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz sprawdzić, jak sobie w nich radzi twoja strona, możesz wesprzeć się Google Search Console. Łap link filmu w którym krok po kroku dowiesz się, jak z niego korzystać.